~Call Me Elynn~

~Call Me Elynn~

17 November 2010

~wahai hati tenang la dikau~

I want to write about something that’s been bugging me for quite a while now tapi  ntah la ek....nak mula dari mana ni..huh....!!ok....macam ni...mood saya pada ketika ini berterbangan entah kemana..x de hala tuju....barangkali mungkin pada ketika ni da hilang ditelan pekat malam kot..(cewahhhhh jiwang disitu)..saya akui saya adalah seorg manusia yg suka memberi alasan..tapi tak suka mendengar alasan dari orang lain...saya berharap dengan memberi pelbagai alasan akan mampu menutup setiap kesalahan mahupun kelemahan saya..tapi kenapa??kenapa??dan kenapa saya bertindak sedemikian rupa???adakah saya seorg individu yang mementingkan diri sendiri atau cuba melepaskan diri sendiri dalam keadaan terpaksa bukan memaksa...emmmmm..ntah la kan....saya tidak punya jawapan disitu...yang saya akui saya sedang memikirkan sesuatu yang ntah kan berlaku ntah kan tidak.konpius!!!!saya tak pasti sama ada perkara yang saya fikirkan ini adalah permainana hati semata-mata tapi dalam pada masa yang sama saya perlu berhati-hati supaya mainan hati ini tidak akan pernah berlaku kerana saya tidak mampu utk melawan perasaan saya sendiri...huhuhuhuhuhu....

cuma saya ghisauuuuuuuuuu ajeeeeee...saya tak nak ape yg saya pikir kan ni suatu hari nanti menjadi kenyataan..kenyataan yang bukan indah untuk saya bangga-bangga kan..!!eee takut....lagi pula,saya hanya manusia biasa yang punye banyak kekurangan diri..saya tak mahu berbangga dangan ape yang saya ade,sebab saya tau realitinya ade orang memiliki lebih baik dari apa yang saya ada...faham kan??kerana saya manusia biasa la ada kalanya saya juga akan tewas dengan diri saya sendiri...mungkin tewas dengan diri anda juga barangkali..siapa tahu kan????


Wahai hati
Janganlah bersedih
Itu lumrah dunia
Kau dilihat bila mereka kesempitan
Kau dilupakan kerna kau bukan setandingan

Wahai hati
Janganlah bersedih
Kau tidak cantik seperti mereka
Tapi kau perlu cantikkan akhlak lebih dari mereka
Kau tidak bergaya dan berwang banyak
Tapi kau perlu banyakkan kekayaan saham untuk ke akhirat sana

Wahai hati
Biarlah kau kalah di dunia ini
Kerana esok lusa mungkin kau akan pergi
Tapi hati
Jangan persia peluang yang ada
Supaya tenang dan senang kau di dunia abadi nanti

Tabahlah hati..
Allah itu sentiasa di sisi..


(maaf entri saya agak sendu sedikit tidak seperti karakter sebenar saya bukan??)....hahahahhahaha

No comments:

Post a Comment